Jak postupovat při reklamaci


Stala se někde chyba? Nesedí ti velikost? Přišlo ti jiné zboží? Je zásilka poškozená? Nebo sis jen nákup rozmyslel/a? Moc dobře víme, že i takové věci se dějí. Proto od nás máš až 30 dní na vrácení zboží a tým připravený poctivě posoudit tvoje reklamace.

Vrácení zboží

  • Podle občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.) máš právo vrátit zakoupené zboží bez udání důvodu do 14 kalendářních dní od převzetí zboží. My ti ale tuto lhůtu prodlužujeme na 30 dní.
  • Zboží pošli spolu s vyplněným formulářem pečlivě zabalené na adresu uvedenou níže.
  • Peníze ti vrátíme co nejdříve, nejpozději do 14 dnů od okamžiku odstoupení od smlouvy. Avšak ne dříve, než vrácené zboží obdržíme nebo než prokážeš, že jsi zboží odeslal/a.
  • Náklady na poštovné při vrácení zboží a odstoupení od smlouvy bez udání důvodu hradí kupující. V tomto případě nevzniká právo na proplacení nezbytných nákladů spojených s přepravou zboží k prodávajícímu.


Postup při reklamaci zboží

  • V uživatelské sekci najdeš oddíl Vrácení a reklamace zboží, ve kterém máš přehled o všech svých aktuálních i historických reklamacích. Přes tlačítko „Chci vrátit zboží“ vytvoříš novou reklamaci, kterou tě provede náš průvodce.
  • Pokud nemáš uživatelský účet, stáhni si reklamační protokol tlačítkem níže a vyplň jej.
  • Pro bezproblémové vyřízení reklamace vyplň všechny položky v reklamačním protokolu a závadu popiš co nejpodrobněji. Nezapomeň uvést číslo bankovního účtu. Pokud nepůjde vadu odstranit nebo nebude zboží dostupné, vrátíme ti peníze.
  • Vyplněný protokol vlož do zásilky s reklamovaným zbožím. Doporučujeme přiložit také kopii daňového dokladu – faktury.
  • Pokud je potřeba doložit poškození fotografiemi, pošli je na e-mail reklamace@sportega.cz spolu s číslem reklamace a číslem faktury.

Při vrácení zboží nebo reklamaci odešli zásilku na tuto adresu

Sportega s.r.o., reklamační oddělení
Švehlova 1719/80
664 51 Šlapanice

Několik tipů pro bezproblémové doručení do našich rukou

  • Zboží, které bude na naši adresu zasláno bez vysvětlení, může být odesláno zpět.
  • Zboží můžeš reklamovat také na našich prodejnách.
  • Zásilku posílej dopravcem s osobním doručováním.
  • Zásilkovnou, prosím, balíček neposílej.

Co je ještě dobré vědět před reklamací

  • Na zpracování a posouzení reklamace máme 30 dní od doručení. O výsledku reklamace tě budeme informovat telefonicky, e-mailem nebo v uživatelské sekci.
  • Při jakékoli customizaci produktu, jako jsou různé polepy, potisky, broušení a podobně, není možné produkt vrátit do 14 dnů. Při vrácení vypletené rakety ti bude z ceny odečtena cena výpletu.
  • Doporučujeme ti prohlédnout zboží bezprostředně při jeho převzetí. Pokud je zjištěno poškození, vyhotoví se s dopravcem záznam o poškození a prodávající je povinen poskytnout přiměřenou slevu z dodávky nebo dodat jiný bezvadný výrobek. Pozdější reklamace mechanického poškození výrobku vzniklé při přepravě už není možné uznat.
  • Průběh reklamace můžeš sledovat ve svém uživatelském rozhraní nebo napiš na reklamace@sportega.cz.

Na základě přiložených podkladů reklamace odborně posoudíme a stanovíme další postup při vyřizování reklamace. Oprávněnost, nebo neoprávněnost reklamace vždy posuzuje výrobce, dovozce zboží nebo oprávněná osoba (např. zbožíznalec), který vydá své písemné stanovisko k reklamaci.

V případě, že bude reklamace shledána jako oprávněná, zašleme kupujícímu opravený výrobek, nový kus nebo vrátíme kupní cenu. Učiníme tak bezprostředně po posouzení reklamace. V případě oprávněné reklamace má kupující nárok na úhradu vzniklých nákladů spojených s reklamací (poštovného) v přiměřené výši.

Reklamační řád

Kompletní znění reklamačního řádu najdeš tady.