Jak jsem se dala na elektro – Bára na (elektro)kolobce 39. díl


7 minut čtení

Bára vyměnila Trexxe za elektrokoloběžku. Jak se jí jezdilo?
„Ježišmarjá, ta je obrovská!“ napadlo mě, když jsem poprvé uviděla elektrokoloběžku City Boss V5. Už nějakou dobu jsem chtěla elektro zkusit. Jak známo, my kolobkáři elektrokoloběžkáře úplně nemusíme. Tak jsem chtěla vědět, co vlastně hejtíme – a co je na tom tak super. Řekla jsem si proto klukům ze SportObchodu o „nějakou takovou normální elektrokoloběžku“. A dostala jsem 20kilového vepříka. No a protože nejsem zvyklá řídit cokoliv s motorem, sranda mohla začít.

Zvykáme si na sebe

Metoda brzda-plyn. To byla moje první jízda. Plynovou páčku jsem vždycky zmáčkla moc zhurta a kolobka vystřelila kupředu. Naštěstí jsem si brzy zvykla a musím nechat, že to nebylo tak těžké. Za chvíli už jsem se dokázala rozjet v pohodičce, jemně přidat rychlost nebo jet pomalinku, když to bylo potřeba. [caption id='attachment_19048' align='aligncenter' width='633']Na téhle fotce můžete vidět, jak moc rozumím elektrokolobkám. :) Na téhle fotce můžete vidět, jak moc rozumím elektrokolobkám. :)[/caption] Dokonce jsem se naučila, že rozjíždět se s jednou nohou na zemi není dobrý nápad. (Šikovná su, ne že ne.) A tak jsem se první den vrátila domů spokojená: ta elektrokolobka je docela sranda!

Seznamte se

Zapomeňte na ořezávátka, která si můžete půjčit na každém pražském/brněnském rohu. Vé pětka by je snědla k svačině. Má výkon 500 W a 3 rychlostní módy. Na ten nejvyšší dokáže jet 35 km/h. (K tomu se ještě vrátím.) Váží 19,2 kg, zvládne 45 km na 1 nabití a nabíjí se 6–7 hodin. [caption id='attachment_19041' align='aligncenter' width='633']Co na ni říkáte? Co na ni říkáte?[/caption]

Co se mi na elektrokoloběžce líbilo?

  • Stabilita, bezpečný pocit z jízdy
  • Rychlý rozjezd
  • Tempomat
  • Široká kola (přejedou kdejaký výmol)
  • Výdrž baterky

Co ne?

  • Neprakticky umístěný klakson
  • Hmotnost
Líbí se vám? Pak pro vás mám jednu dobrou a jednu špatnou zprávu. Špatná je, že tenhle model na českém trhu aktuálně není a neví se, jestli ještě kdy bude. Dobrá je, že výrobce od mého testování zvládl vypustit do světa vylepšenou variantu City Boss GV5.

Jak se na elektrokoloběžce jede?

Nerada to přiznávám, ale skvěle. Kolobka je stabilní, zvládá kočičí hlavy, výmoly, dokonce i polňačku (i když tam vás naklepe). Protože je obrovitá a má široká kola, cítím se na ní bezpečně. Rychle se rozjede a díky tempomatu drží rychlost sama. Dovedu si představit, že bych na ní jezdila na schůzky – na ty se totiž můj Trexx moc nehodí. Přijet ke klientovi celá zpocená není úplně vončo. [caption id='attachment_19047' align='aligncenter' width='633']Jede pěkně. Na elektro. :) Jede pěkně. Na elektro. :)[/caption] No a přítel (říkejme mu třeba Petr, protože se tak jmenuje), ten se do ní vyloženě zamiloval. Vyzkoušel ji na silnici, na kostkách i na té polňačce. Objížděl blok jako blázen. Neustále kolem ní brousil a ptal se: „Říkáš, že váží 20 kilo?“ „Jojo.“ „Hm, hm. A kolik že stojí?“ „Kolem 18 tisíc.“ „Hm, hmmm. A co kdybychom ji už nevrátili?“

Túúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúút

Nene, to není kamion. To je koloběžka. Asi bžilionkrát se mi stalo, že jsem se opřela o řídítka a ozvalo se zatroubení jako z pekla. Rozhlížím se, který nervák na mě troubí – nikdo nikde. Jen pár zmatených chodců nechápe, co mohlo vydat takový zvuk. To je první věc, kterou bych kolobce vytkla. Neprakticky umístěný klakson, který často zmáčknete omylem. Navíc řve jako blázen. To se asi hodí do provozu, ale co centra Brna mezi lidi úplně ne. [caption id='attachment_19045' align='aligncenter' width='633']Vidíte ten červený čudlík? Tak ten dělá kravál. Vidíte ten červený čudlík? Tak ten dělá kravál.[/caption] Druhý problém je hmotnost koloběžky. Jak jsem psala, není to žádné mimino, má pořádnou baterku i motor, ale váží skoro 20 kilo, proboha! U nás doma to není problém, máme výtah. Ale do kanclu ve druhém patře jsem ji vážně vytáhnout nezvládla.. No a když vám chcípne baterka, určitě nedojedete na vlastní pohon. Přítel to zkoušel a další den chodil jako dědoušek.

Barbora ilegální

Znáte to: Nejdřív jedu, pak až čtu návod. A tak jsem první den přijela domů a z dlouhé chvíle jsem se pustila do čtení. Když vtom jsem se dočetla, že: City Boss V5 má 3 rychlostní módy. Na nejvyšší jede až 35 km/h. V tu chvíli se mi zatmělo před očima. Takže když na ní jedu po cyklostezce a bez řidičáku… dělám nelegální činnost? [caption id='attachment_19043' align='aligncenter' width='633']25 km/h? City Boss V5 zvládne mnohem víc. 25 km/h? City Boss V5 zvládne mnohem víc.[/caption] Abych to vysvětlila: Elektrokoloběžky hodnotí zákon stejně jako elektrokola. A ta se můžou považovat za normální kola, pokud mají výkon do 1 kW a jedou max 25 km/h. City Boss V5 je prostě elektrokoloběžka pro náročnější jezdce, kterým 25 km/h nestačí. Jenže pak se nemůže vydávat za kolo(běžku) ani s hodně přimhouřenýma očima.

Výtah na kopeček

Teď to může vypadat, že jen kritizuju. Ale tak to není, ten týden s elektrokolobkou jsem si fakt užila. Využívala jsem ji hlavně na cesty do práce, abych se nemusela po příjezdu převlékat. Když jsem potom o víkendu vyrazila na výlet na Trexxovi, vyjel mi při cestě nazpátek přítel naproti. Přijela jsem pod kopec, dupala a dupala… jenže mi to nějak nejelo. Znáte to, jsou dny, kdy to prostě nejde. Jakmile jsem seskočila, byl u mě Peťa na elektrokolobce. Předal mi ji, já si vyfrčela kopec a on… no, řekněme, že si užil stinnou stránku koloběhu na mém Trexxovi. 😄 [caption id='attachment_19042' align='aligncenter' width='633']Ta široká kola se mi líbí. Koloběžka je díky nim stabilní. Ta široká kola se mi líbí. Koloběžka je díky nim stabilní.[/caption]

Přemýšlíme o elektrokoloběžce

Takže věc se má tak: Ještě nedávno jsem se na elektrokoloběžkáře mračila, teď o elektru taky přemýšlím. Peťa se zakoukal vyloženě do City Bossu, mně by stačil i nějaký drobek, který neváží 20 kilo. Ale koloběžka na vlastní pohon je stejně nejlepší! 😉 Co vy a elektrokolobky? Co si o nich myslíte? Trhněte si!

Kam dál?

Starší články